Tuesday 5 August 2014

Let it gooo.. Let it goooo!!!

Salam Selasa

Hari ni agak lemau.. mungkin sebab masih dalam mood nak sambung bercuti Raya kot.

hmm.. well, just nak kongsi sikit. Sebelum ini, aku ada beberapa teman rapat tapi lepas beberapa isu berlaku aku mula jauhkan diri. Mungkin ada benarnya bila ada yang label aku ni ego & mulai sombong, but apa yang aku buat is base on pilihan aku.
Kadang-kadang utk elak daripada mengulangi kesilapan lalu, kita kena tinggalkan perkara-perkara yang paling kita sayang. Dalam hal aku ni, teman-teman rapat.
Aku akui, kadang2 aku hanyut bila bersama mereka, walaupun ada kala kami ada buat benda baik tapi dalam tempoh itu, pasti ada benda tak baik yang turut berlaku.
malah aku juga sudah hilang kepercayaan pada sesetengah dari mereka yang aku pernah panggil kawan baik, abang atau adik, sebab beberapa perkara.

but now, aku learn to let it go (sambil nyanyi lagu let it go dari frozen! cewhhh!!) but in a different way. aku belajar utk maafkan orang. belajar utk terima kekurangan dan kelebihan. walaupun masih ada sorang dua yg aku masih keras hati nak maafkan (tak marah, cuma dah bo layan je!)

benda macam ni takes time. mana ada manusia dlm dunia tak buat kesalahan kan? so, pelan pelan kayuh.. insha Allah setiap masa dalam hati memang aku minta pada Allah utk maafkan semua orang yg pernah buat taik dgn aku.

dan aku juga kena mula belajar minta maaf dgn orang. ye lah. kita kdg2 tak sedar buat taik dgn orang lain.

apa pun, jom kita muhasabah diri dan learn from the past.

chiow!!

No comments:

Post a Comment