Monday 4 August 2014

Nak blog apa tak tau

rasanya dah lama sangat tak berblog..  dulu, nama page blog aku ni panjang dan agak boring nak hadam..dughh.. so aku tukar ke blablabla supaya sesapa yang baca tahu, aku nak bla bla bla je.. hmm nak cerita pun banyak sangat benda yang dah tertinggal, sampai ada yang terlupa dah dan jadi sejarah.. tapi hapa-hapapun, aku kongsi je lah ek..nak baca, baca..tak nak baca sudehh..  (before that, sorry lah kalau ada broken english nor bm rojak)
 
 
ermm..nak start dengan apa ek?... secara ringkas, aku rumus cam ni lah eh?!:
 
1. well, skang aku dah kembali membujang dan masuk tahun kedua dah pong! (nampak tak tengah promote diri sendiri?!). walaupun  dah pegang status duda, aku okey dan rasa selesa stay solo buat masa ni. aku nak fokus kerjaya dan family aku dulu. selebihnya, just wait ur turn!!
2. masalah bipolar aku masih ada, cuma tak teruk sangat macam dulu (tapi kalau ada penyebab, aku tak jamin aaahh).. aku dah okey sikit sebab aku belajar utk lepaskan perkara yang aku sayang, mendekatkan diri dengan Allah dan paling penting stay optimist and motivated. paling penting bersyukur dengan setiap dugaan dan ujian, bukan sekadar pada nikmat.
 
3. aku dah mula busy buat macam-macam kerja. bisnes kecik2 jual tempeyek, tolong kengkawan jual #kudapkudap , #gobokkain etc. malah dah kembali ke bidang penyiaran secara perlahan-lahan. walaupun  projek tak banyak tapi boleh la buat bayar bil api air, rumah dan kereta. insha Allah, selepas terbitkan Rahsia Kak Ton di TV1 lalu, aku dan team akan bikin beberapa program baru penghujung tahun ni dan awal tahun depan, antaranya reality show, magazine program, drama dan telefilem. doa-doa kan  je lah ekk..

4. ramai cakap "wahh dah kaya sekarang!!", jawapan aku, "well, aku tak kaya dan tak miskin. aku kerja keras sebab nak bayar banyak komitmen penting. lepas bercerai dulu, tuhan duga aku lagi dengan banyak lagi komitmen, so itu tandanya Allah nak aku usaha dengan lebih kuat dan gigih lagi. tapi kot korang nak join dan buat duit sesama, jom lah! aku tak lokek dan aku suka berkongsi ilmu dan pengalaman walaupun duit nak makan pun kadang2 tak cukup.." bla bla bla... *banyak lak cakap!
 
5. oh ya..selepas bipolar dah okey sikit, aku juga diduga dengan kanser kolon.. but, like i said, aku redha dan terima ujian ni. nak berubat mmg takes time n ongkos nya banyak. so, faham-faham jelah kenapa aku makin bekerja keras.
 
rasanya setakat ni je kot..harap lepas ni dapat kembali berblog.. jumpa lagi & Selamat Hari Raya!
 
 

1 comment:

  1. selamat hari raya, saya doakan awak, sihat, murah rezki dan sentiasa dibawah lindunganNya

    ReplyDelete