Friday 22 August 2014

Zahir ku hidup, Batin ku mati


Salam Jumaat,
 
 
Lately dalaman aku agak down dan tak bermaya. Entah lah kenapa... banyak faktor yang aku rasa mengundang kepada rasa ini. Salah satunya pasti masalah bipolar disorder aku.
 
Sebenarnya, saat ni aku terlalu rindu pada seseorang. Rindu amat sangat sampai termimpi-mimpi. Dia antara cinta hati yang hingga kini tidak dapat aku lupakan. Tapi apakan daya, masa tidak boleh berputar. Biarpun menangis air mata darah sekalipun, dia tidak akan kembali.
 
Nak cakap lebih pun, ia sudah menjadi sejarah. dan ya! aku memang suka hidup dengan kenangan walaupun hakikatnya ia bukan situasi yang elok.
 
Hari ni juga hari bersejarah buat negara apabila 20 jenazah rakyat Malaysia yang terkorban dalam insiden MH17 dibawa pulang ke pangkuan masing-masing.
Seperti mana insan lain yang punya hati dan perasaan, aku juga menangis. Malah air mata aku dari pagi tadi masih belum kering sepenuhnya...aku cuba sembunyikan dengan ketawa dan berjenaka dengan kawan-kawan, tapi hanya sekejap...dari aku, Takziah kepada kaum keluarga dan saudara mara mangsa.
 
Innalillahi wainna ilaihi rojiun.

No comments:

Post a Comment